عکاسی خلاقانه از محصول با کمترین هزینه
آذر ۲۸, ۱۳۹۷
بازاریابی به زبان آدمیزاد قسمت سوم
دی ۲, ۱۳۹۷
نمایش همه

بازاریابی به زبان آدمیزاد قسمت دوم

بازاریابی به زبان آدمیزاد

رکن اول از 4 رکن توضیح داده شده در قیمت اول ، محصول است. محصول عبارت است از : طراحی ، ویژگی ها، آپشنها ، بسته بندی ، رنگ ، متریال ، سایز ، خدمات پس از فروش و .. وقتی می خواهیم وارد بازاری بشویم باید محصولی طراحی کنیم که تمام خصوصیات آن به بازار مورد نظر منطبق باشد. به طور مثال وقتی خانمها بازار هدف هستند در طراحی محصول باید از رنگهایی خاص استفاده نماییم که منطبق بر سلیقه ایشان است و برای آقایان نیز همینطور. برای طراحی محصول باید سوالات زیر را بپرسیم. متریال محصول جه چیزی باشد؟ محصول دارای چه ویژگیهایی باشد؟ محصول چه رنگی باشد؟ سایز محصول چقدر باشد و... نکنه بسیار پر اهمیت از نظر بازاریابی این است که باید "سبد محصول " تولید نماییم. یعنی برای سلیقه های مختلف ، تا بتوانیم بازار فروش محصول را توسعه دهیم. مثلا سبد محصول چرمی یعنی کیف چرم ، جاکارتی چرم ، کیف پول چرم و... از نکات قابل ذکر این نکته است که باید نقشه راهی برای محصولات خود داشته باشیم و آینده کار را پیش بینی نماییم. وقتی کار فروش راه افتاد باید برای فروش و تولید محصول پلن و برنامه داشته باشیم. این دو موضوع "سبد محصول " و "نقشه راه محصول" از مباحث پیشرفته بازاریابی است که در مباحث آتی به آن می پردازیم. مرجع: ماهان برند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.