عکاسی خلاقانه از محصول با کمترین هزینه
آذر ۲۸, ۱۳۹۷
نمایش همه

بازاریابی به زبان آدمیزاد قسمت اول

بازاریابی چیست؟

شناخت خواسته های مصرف کننده و پاسخ صحیح دادن به آن و جلب رضایت مصرف کننده بهترین تعریف بازاریابی است.

4 رکن اساسی در بازاریابی

محصول ، قیمت ، تبلیغات و توزیع محصول چهار رکن اساسی هستند. معنای درست این کلمات در کار با آنها درک می شود و ما ورای این کلمات “برند” است.با مثالی معنای کلمات بالا را بررسی می کنیم .
فرض کنید قرار است یک کیف چرم تولید کنید و به فروش برسانید. ابتدا باید فکر کنید که این محصول قرار است دارای چه ارزشی برای مصرف کننده باشد.
(قراردادن پول و کارتهای اعتباری در کیف ، پخش نبودن پول و کارتها در جیب ولی مهمترین ارزش این محصول “حس خوب ” دست گرفتن کیف چرمی است) حال محصول را برای چه کسی تولید می کنیم ؟
یک خانم جوان ، یک خانم میانسال یا یک خانم پیر

این خانم جوان در چه سطح درآمدی است؟

یک کیف پول 1 میلیون تومانی را چند درصد خانمهای جوان می توانند خریداری کنند؟

پس میرسیم به مبحث قیمت گذاری یعنی برای چه سطحی از بازار محصول تولید کرده ایم؟

قبل از تولید محصول باید به قیمت فکر کنیم که محصول را از مواد اولیه گران قیمت تولید ننماییم و بعد مجبور به قیمت گذاری در سطوح بالای قیمتی باشیم.
بعد از این دو مرحله می رسیم به چگونگی شناساندن محصول به مصرف کنندگان . خوب اولین راهی که به ذهن می رسد تبلیغات تلویزیونی است چون قیمت این تبیغات را نمی دانیم این فکر را می کنیم . اگر نسبت قیمت به ارزش این تبلیغات را بررسی کنید کلا این موضوع را برای یک کیف چرم فراموش می کنید. از شبکه های اجتماعی شروع می کنیم. مثلا یک کانال اینستاگرام ، مثلا تبلیغ در یک سایت یا …. نمونه دادن محصول به فروشگاههای مرتبط جهت کار کردن برای فروش محصول.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.